Dark Bleach
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Dark Bleach

Darkness of the soul....
 
ИндексТърсенеПоследни снимкиРегистрирайте сеВход

 

 Правила на играта.

Go down 
АвторСъобщение
Такеда Икава
Admin
Такеда Икава


Брой мнения : 77
Join date : 07.02.2008

Правила на играта. Empty
ПисанеЗаглавие: Правила на играта.   Правила на играта. EmptyЧет Фев 07, 2008 9:09 am

1.Въведение.
2.Персонажен Лист.
3.Бойна Система.
4.Тренировки и Раздаване на Опит
5.Смърт
5.Таблици за използване на опита



1.Въведение
Първо:добре дошли на всички,които са решили да участват и въпреки,че възнамеряваме РПГ-то да е доста сериозно и мрачно,целта е да се забавлявате,така че не се притеснявайте и се отпуснете.
Въпреки това,с цел запазване на целостта на РПГ-то решихме да запазим ексклузивно правата да отказваме на играчи нещо,което биха искали за да можем да запазим балансът му.
2.Персонажен Лист
За да можем да използваме приличен баланс при възможното и невъзможното от уменията на играчите,за добро или зло направихме една сравнително лесна система,която да покрива повечето възможни умения и случаи,които бихте решили да въведете.
За да може обаче да направите това се нуждаете от персонажния лист.Той е нещо близко до таблица,в която ''записвате'' своя герой и неговите умения.Различните раси(Шинигами,Холоу,Куинси) имат различни умения,които ги правят уникални,но основата е една и съща за всички.

Име:Името,което бихте искали да дадете на своя герой.Задължително е да е реално име,а не някакъв псевдоним.Помнете,че героят ви ще носи това име,така че е важно да му дадете подобаващо
Раса : (Куинси,Холоу,Шинигами)По-нататък ще може съответно да прерастнете в Аранкари и Вайзарди.Тук е мястото да го запишете.
Пол:Мъж/Жена
Възраст:
Нрав и отличителни умения:Тук е мястото да ни запознаете с характера на героя си и някакви негови лични умения,които е добре да се споменат.
Външен Вид:Как изглежда героят ви.Може да бъде писмено описание,снимка или и двете.
Биография:Историята на героя ви.Няма значение дали ще е кратка и в какъв формат ще е,но е добре да отбележим,че е желателно както да няма прекалено много подробности,така и да не са прекалено малко.Основната идея на тази графа е да се запознаем с миналото на героя ви и по възможност и желание на играча,да я вплетем по някакъв начин в сюжета на РПГ-то.


Показатели:Всички показатели,започват от ''1''.При създаването на персонажа си можете да разпределите 5 точки на статистики по свое желание.

ВАЖНО!За да се запази балансът при начални герои,решихме да не им се позволява да имат повече от 4-то ниво на който и да е показател в началото.

Сила:Определя физическите възможности на героя ви да вдига предмети,да удря силно и по всякакъв начин проявява физически възможности изискващи физиката му.(За добавка виж ловкост)

Ловкост:Координирането на тялото ви,бързината,рефлексите и възможностите на тялото на героя ви за гъвкавост.

Издържливост:Силата на организма да устоява на физическа вреда във всичките и форми.

Вътрешна Сила:Волята на героя ви и силата на мотивацията на персоналността му.

Душевен Контрол:Способността на героя ви да контролира емоциите си,да запазва хладнокръвие под всякакси обстоятелства и да взима трезви решения.

ЗАБЕЛЕЖКА:Напълно съзнателно сме отхвърлили показател като "Интелект",защото според нас това зависи от играча,а не от героя.С други думи,интелектът на героя ви е единствено ограничен от вашите способности.

Допълнителни Показатели:Допълнителните показатели на героя ви зависят недиректно от вас.Колкото повече прогресира героят ви в статистиките толкова повече ще се завишават и допълнителните му показатели.
* =умножение

Здраве: (Издържливост*3)+Сила
Щети: (Сила*3)+Ловкост
Инициатива: (Ловкост*3)+ Душевен Контрол
Рейатсу: (Вътрешна Сила*3)+Душевен Контрол
Манипулация на Душевни Частици: (Душевен Контрол*3)+Вътрешна Сила

Пояснения:Сега ще обясним какво представлява всеки един от допълнителните показатели:

Здраве:Чисто и просто способността на героя ви да издържа на бой.

Щети:Щетите,които може да причини героят ви по време да битка при нормални атаки.

Инициатива:Инициативата отразява способността да героя ви да реагира пръв в началото на битката.За повече подробности виж ''Бойна Система".

Рейатсу:Способността на героя ви да побира в душата си голям брой Душевни Частици.Не мисля,че има нужда от повече пояснения.

Манипулация на Душевни Частици:Способностите на героя ви да манипулира Душевни Частици по различни начини.Чисто и просто контролът,който има над умения изискващи умело боравене с частици.Изисква се при Кидоу например,както и при скриване на аури.

Умения:Тук ще се вписват уменията на героите според расата,както и няколкото общи за всички умения.Във всеки форум на расите ще бъдат изредени различните им умения и обяснения по тях.

ЗАБЕЛЕЖКА:Специалните Умения и таланти да различните раси са описани и обяснени в техните съответни форуми.

Опит--Решихме да дадем различен подход към света и с цел по-голяма гъвкавост на системата решихме да се откажем от системата с нивата и вместо това да приведем в действие системата с опита.Опитът в процесът на играта ще бъде нещо като разменната монета на играча,с която да ''закупува'' по-високи статистики и умения.За още по-голяма гъвкавост решихме да го разделим на няколко графи,всяка от която си има своето значение.

Общ Опит:В тази графа се записва всичкият опит,който е получен от героя т.е. сборът от основния му опит,опитът за статистики и опитът за умения.
ЗАБЕЛЕЖКА:Графата има огромно значение за някои странични фактори,така че държим да се подържа от играча съвестно.

Основен Опит:Основният опит може да бъде използван за закупуването на всичко--както умения,така и статистики.Отразява общият прогрес на героя и неговата способност да се учи от всяка ситуация.

Опит за Показатели:Както предполага името,този вид опит може да бъде използван само за закупуване на показатели.Може би героят е тренирал физиката или ума си,може би в битка е разчитал на грубата си физическа сила или ловкостта си и в резултат на това той получава възможност да развие тялото и ума си.

Опит за Умения:Както и в предишната графа,опитът за умения може да бъде използван само на уменията.Героят продължително време е упражнявал своите умения,но това не го прави по-силен или по-ловък.За сметка на това увеличава прецизността му в дадено умение разкривайки му нови негови страни,които преди не е забелязвал.

И последно за улеснение ви даваме шаблона без обясненията по него:

Име:
Раса:
Пол:
Възраст:
Нрав и отличителни умения:
Външен Вид:
Биография:

Показатели:
Сила:
Ловкост:
Издържливост:
Вътрешна Сила:
Душевен Контрол:

Допълнителни Показатели:
Здраве: (Издържливост*3) + Сила
Щети: (Сила*3)+Ловкост
Инициатива: (Ловкост*3) + Душевен Контрол
Рейатсу: (Вътрешна Сила*3) + Душевен Контрол
Манипулация на Душевни Частици: (Душевен Контрол*3) + Вътрешна Сила

Умения:

Опит:
Общ Опит:
Основен Опит:
Опит за Показатели:
Опит за умения:

3.Бойна Система
Тук ще опишем правилата по време на битка.Ще го направим в някоко точки за максимално улеснение на разбирането и.

1-Начало на Битката
Битката може да бъде причинена по безброй причини.По време на сюжетната Линия ще се сблъскате с различни противници,а може да си създадете и сами причини за бой(тип Зараки).Каквато и да е тя обаче,при определено начало на битка,в края на темата Разказвачът ще ви каже в коя тема да продължите и ще бъде създадена нова единствено за целите на боя.След края му тя ще бъде пратена в отдела ''кошче'' ако някой иска да я разгледа.

2-Участници
Участниците в битката ще бъдат фиксирани и освен при случаи на среща между герои по време на самата битка(което ще стане стриктно по разрешение на Разказвача след молба на играчът или изпращането му от самият разказвач.) те няма да бъдат променени.

3-Описание,Инициатива и Нулев Ход
Когато влезете в темата на битката ще забележите подробно описание на околната среда следвана от таблица с имената на героите,която ще има две функции.Те ще са съответно да показват,кои герои участват в нея и по-важното редът,под който ще действат.Той се определя от Инициативата на героите.Героят с най-висока инициатива действа пръв и съответно след него,отново според инициативата,останалите.
Този ред ще бъде стриктно пазен от Разказвача и при случай нарушаването му,постът заради който е станало ще бъде изтрит и нормалният ред ще бъде запазен до края на битката.Действията на играча не се ограничават до нищо времеви.''Ходът'' на играчът се изчерпва до един пост и след него той не може да действа преди отново да дойде неговият ред.

С цел да не се получават неприятни сцени като играчите да чакат една седмица някой да си пусне хода,след преминаването на солидна доза време(най-вероятно ще е един ден,още не е решено)или при момент,когато разказвачът реши,че ще навреди на атмосферата забавяне разказвачът може да реши да приеме хода на играча за ''нулев'' т.е. героят стои на едно място и не прави нищо.Казвам го тук за да няма сърдити.
При нулев ход героят може да действа,когато реши,без значение инициативата.Може да е решил,например,че иска по-изгодна позиция преди да атакува.Когато Нулев Ход бъде приведен в действие, т.е. играчът действа когато реши, инициативата се пренарежда и от там нататък той действа според новото си място в таблицата.
Нулев ход може да бъде избран и от играчът,за да го направи просто вместо действие трябва да напише ''Нулев Ход'' и от там нататък да действа,когато реши.

Пример:
1.Улкиора
2.Ичиго
3.Ренджи
4.Икаку

Икаку решава да не действа в своя ход и го взима за нулев.В последвалата сцена Ичиго е отблъснат от Улкиора,но това отслабва защитата му и Икаку решава да го нападне в този момент.От тук нататък до края на битката той вече е трети в таблицата за инициатива и освен ако не реши отното да вземе нулев ход това не може да бъде променено.

4-Атаки и Блокиране
Няма абсолютно никакво ограничение за използване и описване на атаки и специални умения,но искаме да напомним,че няма автоматично успешна атака(с много малко изключения,всички от които ще имат някакъв друг вид слабост за да компенсират за това).Абсолютно съзнателно сме дали показател ''Щета'',но не и атака.Атаките се правят,чрез разиграване но ефектът,например, на порязване от Занпакто зависи от показателя Щети.
Призоваваме да разигравате абсолютно реалистично атаките си и избягванията от такива.Естествено,накрая Разказвачът има последната дума дали успявате или не,но сме решени да даваме свободата на играчите да правят каквото искат,докато е в рамките на реалното.

Блокирането може да бъде в един или друг момент употребено от играчите срещу своите противници.Първо за да може то да бъде изобщо възможно,персонажът трябва да има "Бойно Майсторство" на равно или по-голямо ниво от това на атакуващия герой.Във всеки случай,когато то бъде успешно героят не понася Щети.Въпреки това,се сравняват моментните рейатсута на героите при сблъсъка им и ако блокиращият има по-ниското той понася каот щети разликата между двете рейатсута.(Виж "Рейатсу като фактор...")

Пример:Зараки Кенпачи напада Ноитора,който блокира.Рейатсуто на Зараки е с 7 по-високо от това на Ноитора в този момент и за това той опнася 7 щети.

5-Рейатсу като фактор и Специални Умения
В процесът на играта ще развиете много специални способности почти всички,които ще са фиксирани за битка.Естествено след като са направени за битка ще можете да ги използвате там.Почти всички специални умения ще изискват рейатсу за активация,така че ги използвайте внимателно.Повечето от тях ще са някакъв вид атака,може би физическа,може би психическа.
Самото Рейатсу играе голяма роля в процеса на битката.Рейатсуто пряко влияе на щетите,които биват нанесени и понасяни.Това става като се сравнят рейатсутата на удрящия и този,който понася удара като при сравняването се има в предвид моментното,не общото рейатсу.
В случай,когато разликата от рейатсутата на героите е по-голяма от щетите на атакуващия,поемащият удара изобщо не понася щети.

Пример:
Ичиго атакува Зараки Кенпачи.Рейатсуто на Ичиго е с 5 по-малко от това на Зараки,за това Зараки понася с 5 по-малко щети.
Ако Зараки атакува Ичиго той ще получи +5 щета заради по-високото си рейатсу.

4.Тренировки и Раздаване на Опит
В процесът на играта вие можете да решите,че искате да се тренирате в дадена област.За по приятна игра решихме опитът,който да получите от тренировка да зависи от нейното отиграване.Всичко е с цел да не се превръщат играчите в безкрайно циклещи за по-добри показатели кукли(като в Диабло например),а да развиват способностите си за отиграване в различни сцени.
Опитът,който ще получите при отиграването на тренировката ще влиза съответно в графите ''Опит за Показатели" и "Опит за умения" според тренировката,която предприемате.Опитът се раздава от Разказвача в края и,като след това играчът може да го използва за каквото реши и е желателно да го впише възможно най-бързо в графата "Общо Опит".

Опит може да бъде получен и по друг начин естествено.В края на всяка сцена или битка,в която Разказвачът реши за удачно да даде Опит на играчите се получават два или три вида опит:
Играчите винаги получават "Основен опит",без значение върху какво са се концентрирали.
Според това какви средства са използвали героите могат да получат "Опит за статистики" и/или "Опит за умения"
Във всички случаи Разказвачът решава колко опит да даде на играчите си.

ЗАБЕЛЕЖКА:Когато едитвате персонажните си листове ви молим да слагате отдолу таг "Едит" и последната ви ''покупка" с опита.Например "Едит:Шунпо 3-то ниво"

5.Смърт
Когато героят ви умре,това е неговият край.В момента,в който неогвият показател "Здраве" падне на нула той умира и освен с някакво специално умение(тип Иноуе) той не може да бъде върнат.
При случай,че героят ви умре и решите да направите нов,той получава 25% бонус на опита си достигне нивото на Показателите на предишния ви герой.

6.Таблици за използване на Опит.
До тук постоянно споменавахме за увеличаване на нивото на статистиките и уменията ви и тук вече ще ги опишем:

Увеличаване на показатели:
2-ро ниво:6 Опит
3:9 Опит
4:12 Опит
5:15 Опит
6:18 Опит
7:21 Опит
8:24 Опит
9:27 Опит
10:30 Опит
11:33 Опит
12:36 Опит
13:39 Опит
14:42 Опит
15:45 Опит
16:48 Опит
17:51 Опит
18:54 Опит
19:57 Опит
20:60 Опит
Прогресията на Показателите продължава до безкрай,като цената се формира от номерът на новото ниво умножен по 3,например 21*3=63
Нивата на показателите в персонажният ви лист определят по-горното ниво,което трябва да заплатите.
Например ако имате 2 сила и искате да я увеличите на 3 трябва според таблицата да платите 9 опит.

Увеличаване на умения с 5 нива:
1-во ниво: 10 Опит
2-ро ниво: 20 Опит
3-то ниво: 30 Опит
4-то ниво: 40 Опит
5-то ниво: 50 Опит


Увеличаване на умения с 10 нива:
1-во ниво: 5 Опит
2-ро ниво: 10 Опит
3-то ниво: 15 Опит
4-то ниво: 20 Опит
5-то ниво: 25 Опит
6-то ниво: 30 Опит
7-мо ниво: 35 Опит
8-мо ниво: 40 Опит
9-то ниво: 45 Опит
10-то ниво: 50 Опит
Върнете се в началото Go down
 
Правила на играта.
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Dark Bleach :: Начало :: Начало-
Идете на: